پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٣٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۳۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۳۶۲۷۵۳ مورد

با اجرای طرح نفس محقق شد:

ثبت 22 انصراف از سقط در استان
شنبه ١٣ خرداد ١٤٠٢ ساعت ١:٢٢ ق.ظ   ( بازدید : 383 نفر )

مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی اعلام کرد: با اجرای طرح نفس 22 مادر از سقط جنین خود منصرف شدند.

مقدسی در گفت و گو با وبدا؛ با بیان اینکه پس از شناسایی 22 مادر که قصد سقط جنین سالم را داشته‌اند و  با مداخله آموزشی و حمایتی به صورت قطعی از این اقدام منصرف شده اند، افزود: با اجرای این طرح شاهد تولد 12 نوزاد در معرض سقط، تاکنون بوده ایم و 10 نوزاد دیگر  نیز در انتظار تولد هستند. 
وی با اشاره اینکه اقدامات موثری برای جلوگیری از بروز سقط های جنین سالم در حال انجام است، اضافه کرد:  آموزش احکام شرعی، عوارض و عواقب سقط، مشاوره (روانشناسی و ....)، حمایت و دیگر پشتیبانی های مورد نیاز، از جمله این اقدامات است . 
وی با اشاره به اینکه گسترش و افتتاح مراکز نفس در شهرستان های غیرفعال از دیگر برنامه های این مرکز است، ادامه داد: فعالیت مستمر علاقمندان، متخصصان و کارشناسان، ارائه آموزش و آگاه سازی هسته های عملیاتی همکاران دانشگاه و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه ها از جمله اقداماتی است که در راستای جلوگیری از سقط در این مرکز انجام شده است. 
وی یادآوری کرد: طرح نفس با هدف جلوگیری از سقط فرزندان در استان انجام می شود و در اجرای این طرح، مادران در آستانه سقط شناسایی و به پزشکان، ماماها و روانشناسان مورد نظر معرفی می‌شوند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.